Leapsa

Posted: ianuarie 14, 2010 in educatie, intamplari din acvariu, joace, me, myself and I

Primisi o leapsa de la Sere, una care`mi place drept sa spun 😀 . Despre carti.

1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?

Semne de carte always. De ce sa stric bunatate de carte indoind colturile sau facand insemnari pe ea?

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?

Nimeni nu prea mi`o facut cadouri carti, pentru ca nu par o persoana care citeste. Ultima carte primita, a fost acu ceva vreme buna, asta dupa o lunga pauza de cadoaie=carti: His dark materials – the amber spyglass – Philip Pullman.

3. Citiţi în baie?

Doar mini povesti. Da n`am mai citit acolo de multa vreme. De fapt buda ii buna pentru rebusuri.

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?

Cine nu s`a gandit la asta? De la generala pana la liceu am tot scris povesti, poezii and stuff. Da de cum o dat facultatea`n mine, m`am oprit. In general am scris poezii sumbre, si mini povesti gore.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?

Orientandu`ma dupa raspunsul lui sere, atunci colectiile ‘Adevarul’ si ‘Cotidianul’ au doar o mica parte din cartile ce le putem cosidera cu adevarat de colectie. Ca sa nu mai spun ca pe acolo se strecoara si cateva cartulii ce parca nu`si au locul.

6. Care este cartea preferată?

Nu am o carte preferata, am mai multe carti ce m`au marcat si s`au instalat numa bine in fufletelu meu:
Nunta lui Figaro – Beaumarchais
Dama cu camelii – Dumas fiul
Danton – Cezar Petrescu
Padurea spanzuratilor – Liviu Rebreanu
Alice in wonderland and through the looking glass – Lewis Carroll
Numele trandafirului – Umberto Eco
Fantomele – Henrik Ibsen
Visul unei nopti de vara – Shakespeare
Firmin – Sam Savage
Spaime si scarbe in Las Vegas – Hunter S. Thompson
Ferma animalelor + 1984 – Orwell

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?

Da. Anumite carti, nu toate. Am recitit de n ori ‘Dama cu camelii’ si ‘Danton’. Restu au fost doar povesti de Grimm.

8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?

Nu stiu ce sa spun. Nu cred ca as putea pune alte intrebari decat cele ce orice cititor poate pune: intrebari legate de inspiratie, de ce au inceput sa scrie, de ce au continuat sa scrie, si evident, de ce au acceptat sa aibe intalnire cu un cititor ‘fidel’, sa spunem.

9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?

Din pacate nu am mai avut timp sa mai citesc carti, si nu prea am avut cu cine sa vorbesc despre carti. Si acuma daca stau sa ma gandesc la tot ce`am citit, cu greu imi pot aminti ce am citit.

10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?

Poi in primul rand autorul. Daca am citit o carte ce mi`o placut sigur caut si restul. Celelalte carti pur si simplu daca`mi plac ceva paragrafe din carte o iau si o citesc. Si nush cum se face ca de fiecare data ma opresc ori la sectiunea de copchii (au carti foarte faine), ori la fantasy.

11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?

Nu pot sa raspund la intrebarea asta pentru ca toti suntem diferiti. Unii baga la mijloc filfozoni, altii il baga pe Eminescu (doamne, cat nu`mi plac poeziile lui), altii carti ce i`o marcat. Io nu bag pe nimeni. Nu sunt in masura sa recomand pentru intreaga populatie o carte. Una singura. Este imposibil. E ca si cand ai spune ca tre sa existe o singura melodie pe care toti ar tre sa o asculte, sau un singur film pe care toti ar tre sa`l vada. Nu exista asa ceva. Sau asta e numai parerea mea.

12. Care este locul preferat pentru lectură?

Locul preferat? Nu cred ca as putea sa raspund la intrebarea asta dat fiind de doo trei ori pe ani imi schimb locatia. Depinde de camera, depinde de canapea/fotoliu. Daca ar fi sa visez, as visa la un fotoliu maaare si pufos, in care sa ma cufund, sa am cioco calda langa mine, si o lamp ace`mi lumineaza paginile. Asta ar fi locul preferat pentru lectura, dar cum nu`l am, ma multumesc sa citesc in pat inainte sa adorm din cand in cand.

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?

Depinde. Sunt unele carti ce nu pot sa le citesc fara sa ascult muzica, si sunt altele care`mi necesita toata atentia. De asta am ajuns sa nu mai termin anumite carti.

14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?

Da. Am citit cateva, nu de alta da nu sunt copac ce face bani sa dau pe anumite carti pe putin 60 ron. Si daca vine careva cu optiunea de biblioteca, le raspund asa: mie chefu`mi vine din joi in paste, tre sa profit de el, si nu am cum sa ma duc de ii la biblioteca la 8 seara sa imprumut o carte, dar nici nu pot astepta pana a doua zi. Chefu vine, da mai si pleaca.

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?

Poi ce rost mai are sa imprumut o carte daca nu o citesc? Daca sunt in cazul in care am citit o carte imprumutata si mi`o placut, atunci o caut si pe la librarii. Nu de alta da pe urma daca vreau sa o recitesc, nu vreu sa ma mai duc la biblioteca s`o imprumut.

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?

Turnul meu de fildes. Si atat.

Si leapsa se duce la Doru si mandra de Leilana 😛 .

Comentarii
  1. Bogdan spune:

    Raaageeeee

    Mi-am schimbat adresa de la blog

    http://www.posedsandero.com

    Keep reading!

Lasă un comentariu