Masinute…

Posted: Iunie 10, 2011 in auto/moto, din afara acvariului, me

Chiar vorbeam zilele astea cu un tovaras despre masini si despre faptul ca vrea sa`si ia masina.

Si stateam si ma gandeam care sunt criteriile de selectie ale unei masini.

Dupa mine ar fi urmatoarele:
-consum
-performanta + siguranta
-pret
-restu treburilor ce tin de moft (bine ca aici intra chestii ce tin strict de parerile fiecarui individ)

Citeam la un momentat pe net, pe foruri, ca principalul criteriu in selectia unei masini este pretul, apoi urmau fiabilitatea, puterea si aspectul exterior+interior. Da de siguranta nu prea am vazut asa ca am dat click pe butonasul cu “x” mare pe el. Siguranta mi se pare un criteriu destul de important in selectia unei masini, mai ales in situatia in care vedem pe strazi numai soferi ale caror carnete au fost luate cine stie cum, sau soferi trecuti de 40 de ani care se cred regii soselelor si niciodata nu`si aleg o banda! <- treaba asta ma irita la culme. Ce sens mai are sa mai marchezi diviziunea unei bucati de benzi de 6 metri in 2 atunci cand stii ca is idioti pe strazi ce sunt indecisi asupra carei benzi sa o aleaga? Vai si vai…

Dupa preferintele fiecarui individ, se alege si o masina pe masura.
Inainte de a incepe a parcurge cateva aspecte, se pune in evidenta scopul masinii in sine. Pentru ce o iei?
Pentru oras, pentru drumuri scurte sau lungi, pentru off`road, pentru asfalt, pentru familie, doar pentru tine si tot asa…

In principiu io mi`as alege o masina compacta, cu 4 usi totusi, eventual sa fie 4×4 si neaparat diesel. Si acum as avea de ales intre: Suzuki SX4, Dacia Duster, Chevrolet Captiva, Audi A6 Allroad, Subaru Outback, Volvo XC70, XC60, XC90, Seat Altea Freetrack, Skoda Oktavia Scout, Skoda Octavia Combi, Audi A3, Audi A3 Sportback, Subaru Impreza, Vw Passat CC, Vw Sharan, Vw Passat Varinat B7, Vw Golf Variant 6, Vw Passat B7, Vw Golf 5.

Acuma intervine marca si modelul, ce se aude prin targ, documentarea proprie privind siguranta si comfortul. Si o sa am de ales intre Vw si Volvo. Slava domnului ca Veveul are un configurator foarte bine pus la punct pe pagina oficiala si imi este mai usor.

Si acuma am ajuns la primul criteriu din zilele astea negre: pretul. In functie de cum v`ati configurat masinuta visurilor aici va proptiti sa vedeti ddaca va convine pretul, de nu sa vedeti ce mai scoateti din optiunile alea atat de atragatoare pentru ‘capriciile’ voastre.

Din pacate la ce configurari am facut eu, la Volvo nu`mi arata pretul, iar la Vw de la un pret standard de 20200 euro pt un Golf 5 am ajuns cu toate optiunile alese la magnifica cifra de 27700 euro.
Totodata tre sa tineti cont si de intretinerea masinii pe viitor (evident asta depinde strict de cat timp vreti sa o tineti), de asigurari mai ales (eu, una, insist asupra asigurarii Casco).

Daca nu doriti o masina noua, ei bine cele second is la indemana. In ultima vreme nemaicautand masini vechi stau cam prost cu informatiile, deci nu ma pot pronunta la acest capitol decat atunci cand mi`am luat`o p`a mea. Da, am o masina second.

Dar in general trebuie sa stiti cam cat de veche vreti sa fie (atentie! magnifica asigurare casco nu se poate realiza pentru o masina mai veche de 10 ani), daca a avut accidente masina respectiva si ce fel de accidente, care sunt reparatiile care trebuie sa le faceti, cum sta treaba cu piesele de schimb, de ce se vinde masina (e furata, e ipotecata, e ceva in neregula cu ea). De asta o masina la mana a doua e mai riscanta. Dar totodata pretul vine pe masura masinii. Daca vreti sa fie totul oki cu masina voastra, ei bine atunci mai strangeti din poznare si va duceti la o reprezentanta in vederea documentarii asupra unei masini noi.

Pana una alta va doresc succes in vederea “vanatoarei de masini”.

Lasă un răspuns

