Mancarea de Craciun si stomacelul meu

Posted: Decembrie 27, 2010 in din afara acvariului, health, holidays, me, obiceiuri, traditii

Niciodata nu am putut sa fiu in ton cu lumea cand vine vorba de sarbatori.

Eu de sarbatori slabesc foarte mult. De ce? Pentru ca nu pot sa ma indop cu sarmale, caltabos, friptane de porc si alte cele. Dupa un an in care mananc mancare slaba ma trezesc ca vine Craciunul si ca pe masa is zeci de mancaruri traditionale foarte grase. Am fost ieri in vizita pe la rude si ele aveau o masa atat de festiva, dar grasa, incat m`am simtit nevoita sa refuz orice. A venit racitura – o mancare ce nu o po suferi neam, si am zis pas. Apoi a venit mamaliga cu friptana si carnati si alte carnuri de porc, si iara am zis pas. Noroc ca o avut si ceva de pui sa gust si io. Altfel cred ca ma trezeam ca nu mananc deloc.

Perioada sarbatorilor este una foarte grea pentru mine. Inteleg ca se pun o gramada de delicatese traditionale pe masa, dar ar tre – dupa parerea mea – sa se tina cont si de cei ce nu tolereaza astfel de mancaruri. Inteleg si ca nu`i poti multumi pe toti, dar consider ca la mancare tre sa faci un mic efort, doar n`oi vrea ca oamenii sa`ti flamanzeasca prin casa si sa inceapa sa`ti roada din flori.

Inainte serveam cu placere mancarurile astea, dar acuma stomacul meu nu mai permite.
Lebarul il mai tolerez cat de cat, dar se pare ca anu asta nu prea s`o servit pe unde am umblat io :)) . Toba este specific Craciunului, dar iara zic pas. E plina de organe d`ale porcului fierte si tocate. Piftia la fel. Si treaba aia gelatinoasa cu usturoi si acum doar gandindu`ma imi provoaca o stare de greata. La carnati niciodata nu m`am ambalat sa pun in farfurie. Sunt mult prea grasi pentru mine. Caltabosii la fel, nu prea m`am agitat. Sarmalele culmea, desi imi placeau inainte si le mancam cu pofta, acuma doar cand le simt mirosul nush cum sa le dau mai repede de`o parte.

Slava domnului ca sunt persoane ce servesc si mezeluri in perioada asta ca nush ce mancam io zilele astea.

Traditie sau ne`traditie, puneti si voi pe masa niste verdeturi si chestii usoare sa aibe si aia ‘pretentiosi’ ce manca. Recunosc ca mancarea traditionala de Craciun e una buna, dar sunt anumite persoane ‘pretentioase’, cum va place sa le numiti, care nu tolereaza astfel de mancaruri. De fapt stomacul lor, ca daca va uitati mai bine la fetele lor va zic io ca si ele saliveaza la ce bunatati sunt in perioada asta.

Si pe urma sa nu va mai intrebati de ce atata lume este in spital de sarbatori. Sunt persoane ca mine (cu o toleranta destul de scazuta la astfel de mancaruri) care nu o refuzat cina festiva. Se exclud persoanele nesimtite ce baga in ele de zici ca o tinut post un an intreg. Alea is inconstiente si punct.

Lasă un răspuns

