„Rabdarea este o virtute”

Posted: Noiembrie 18, 2010 in de plans, de ras, de vai s`amar, educatie, intamplari din acvariu, interesting, me, personagii

„Rabdarea este amara, dar fructele sale sunt dulci.”

Fericiti sunt cei ce au rabdare!

Eu una nu am rabdare. Asta o stiu si o stie oricine din jurul meu.

Inainte de a incepe articolul asta cu alti pitici d`ai mei tre sa mai mentionez un lucru: profesorii tre sa aibe o rabdare nemarginita cu elevii lor.

Asa…si amu dau cuvantului piticului.

Ultimul an de facultate. Se presupune ca studentii deja au anumite cunostinte, mai ales cei care au facut facultatea imediat dupa liceu – au o capacitate de memorare mai buna.
Asa…in cadrul ultimului an sunt 3 materii la care`mi pierd rabdarea si`mi vine sa ma ridic si sa plec de la ora. De ce? Ei bine, din cauza unor intrebari puse de studenti, evident, intrebari ale caror raspunsuri se presupune ca erau cunoscute de catre acestia, raspunsuri ce au fost expuse si explicate in anii precedenti.

Hai fie! O sa bag la mijloc treaba ca sunt anumiti studenti ce trec, si prin facultate, ca gasca prin apa (dar nu si cei de la care, ca profesor, ai pretentii sa stie deja trebile astea).
In fine, trecem peste. Admitem acest lucru totusi. Dar cum ramane cu intrebarile ale caror raspunsuri sunt logice? Nu stiu cum se mai poate admite un astfel de lucru. E ca si cand ai intreba un profesor cat fac 1+1.

La sfarsitul unei ore, am intrebat profesoara ce preda aceste 3 materii cum de are atata rabdare. Ora la care eu nu am facut nimic altceva decat sa imi smulg firele din cap de nervi. Ea mi`a dat un raspuns ce mi`a pus un zambet pe fata si m`a facut sa o stimez mai mult: „Trebuie sa explic orice chestiune pe intelesul tuturor.”
Corect. Nu zic nu. Dar acum se ridica o mica mare problemuta: studentii ce inteleg mai repede decat ceilalti anumiti pasi explicati ai unei probleme, pierd timp pretios asteptand expunerea si explicarea celorlalti pasi ai probleme dat fiind ca profesorul trebuie sa explice pe intelesul bebelusilor celorlalti studenti.

Nu stiu cum o sa rezist pana la finele anului universitar.

Asta este doar un exemplu unde este necesara rabdare. Si acum intrebare: voi cum stati cu rabdarea?

Comentarii
  1. iulian spune:

    esti prea bucuroasa de persoana ta…de ce crezi ca intreaba acel elev acel lucru? pentru ca nu are logica in mintea lui si cere profesorului explicatie..daca tu sti dinainte nu tre sa disperi….si la mn am cazuri knd stiu mai multe ca profesorul dar nu am ce face…indur..fac altceva:)

  2. nicoleta spune:

    da, induri. dar pierzi timp ce`l puteai folosi la altceva… timpul e un prieten necrutator. si io nu vreau sa`l pierd.

Lasă un răspuns

