Ani de liceu…

Posted: Aprilie 22, 2010 in Uncategorized

…cand la mate dai de greu… Si culmea, chiar am dat de greu la mate ca niciodata nu mi`o placut cifrele, si nici n`am tinere de minte pentru ele. Poate de aia nici istoria nu mi`o placut cu anii de domnie si razboaie ce nu i`am putut retine.

Zilele trecute i`am aratat Madalinei rochia ce vreau s`o port la nunta ei, am mai dat peste niste poze din liceu. Toate pozele la mine stau uitate intr`un folder. Si amintirile au inceput sa curga foarte repede: prima zi de liceu, prima cearta cu un coleg, prima injuratura de fata cu un profesor, primul chiul si alte d`astea.

Si acuma cand ma gandesc la anii de liceu ma gasesc la filmul cu Stefan Banica jr. Nu pot sa`mi dau seama de ce pentru ca nu exista nicio asemanare intre ce au trait ai si ce am trait io. Dragoste mare la liceu nu am avut, trupa nici atat. Eh…

Prima zi la liceu a fost foarte obisnuita la mine: ajunsa in curtea liceului am dat peste niste colegi de la generala dar nu am stat prea mult cu ei, dat fiind ca eram clase diferite. Am intrat in sala unde scria mare si mumos „9C” si mi`am asezat posteriorul in banca a 3a randul din mijloc. In jurul meu, noii colegi se stiau din generala incepeau sa isi formeze deja bisericute. Si numai io eram aia singura cuc.

A fost tare fain la mine ca io faceam naveta la liceu. 4 ani de zile, din care 2 ani o fo cu ore de la 7:30 dimineata si acum ii blestem.

Imi amintesc cum prima pretenie legata a inceput de la treaba cu „am auzit ca tie iti place Tristania”. Ca deh, incercand sa`mi gasesc un cerculet al meu, io am pus in fata toate micile mele placeri. si asa am ajuns sa imi intalnesc pretena cea buna.

Prima cearta cu un coleg a fost in a 10a. Ca s`o gandit un coi sa se mute la 10C, ca nu`i placea la liceul unde era. Avea el ceva cu mine, habar nu am, ca s`o legat de muzica si de aspectul fizic (alba cu parul negru, imbracata mai des in tzoale negre) si de atunci am inceput sa ne ciondanim. Io mai in sictir, el mai aprig. Certurile nu se opreau atunci cand suna ‘clopotelul’ de intrare in sala, ci continuau si cu profesorii in sala. Deh, io mai tocilara si mai cu toate raspunsurile gata, el cu teme nefacute si neavand chef de note mici, poc si trosc cu cearta`n geam.

Prima injuratura unui profesor in fata a fost la ora de biologie. Cat mai detestam io musca de otet cu genele alea xx si yx si yy sau cum or fi. Niciodata nu mi`o placut biologia. Si la un moment dat nush ce zicea profa – femeie in jur de 30 ani, pe care toti baietii vroiau s`o ‘aiba’ – pe acolo de musca aia ce inota in otet, ca ma trezesc io ca zic in gura mare „baga`mi`as *treaba ce n`o am*”. Si profa ma ridica frumusel in picioare si ma pune sa repet. Io repet ce zisesem si apoi ma fac rosie, la care ceva colegi incep sa rada. Apoi incepe profa cu morala ei „nu e mumos pentru o domnisoara sa vorbeasca urat” (deja cand am auzit`o ca`mi spusese „domnisoara” mi se urcase sanjele la cap si clocoteam – nu`mi place apelativu de ‘don`shoara’). M`am asezat in banca si o continuat predarea.

Nu pot sa spun ca o fo demential in liceu, da nici ca`mi pare rau de anii aceia. Cu toate bunele si relele o fo acceptabil. Niciodata C`ul nu a fost o clasa unita de felul ei, dar cand venea vorba de competite impotriva celorlalte clase ne adunam la un loc si faceam sa mearga treaba pe roti. Singurul lucru ce`l regret e faptul ca nu am facut album de sfarsit de an. Sa zic merci ca am poze de la padure, munte si banchet ce sa`mi aminteasca de colegii mei.

Acuma regret ca nu am tinut legatura cu unii pentru ca is tare curioasa sa stiu pe la ce facultati o intrat. Din cate am inteles de la unii sau altii, o treime din colegii de liceu sunt in acelasi oras cu mine la facultate. Ciudata treaba ii ca desi io ma plimb hai hui destul de des prin oras niciodata nu i`am vazut.

Tare imi mai placea cand o venit psiholoaga la liceu. Am mers de cateva ori pe acolo da nu pentru terapie. Eram interesata de testele ce le avea. Da cand vedeam ca in ultima perioada incepea sa se sature de mine si cate teste faceam, ma trimitea la plimbare, si atunci am schimbat cabinetul psihologului cu biblioteca si cartile de specialitate si religie. Doar tipurile astea. Va intrebati ce specialitati culinare citeam? Sociologie, psiholojie, stiinte socio-umane si alte d`astea de profil filolojic. Desi liceul ce`l facusi avea profil economic.

Pe toata durata liceului nu am facu parte din nicio bisericuta. Nu de alta da nu aveam cu cine sa ma bag, din moment ce toti imi parea a fi niste soldatei de plastic ce ii uitam pe soba bunicii si incepeau sa se topeasca. Vreau sa accentuez ca nu erau soldatei de metal. Daca e sa o iau dupa tertipurile stiute din filmele cu liceeni de pe la americani, am avut de toate grupele. Si cred ca io as fi oscilat intre nerd si rocara-teribilista.

Nu regret ca dadeam orele plictisitoare de biolojie, chimie, geografie, istorie, mate, engleza si sport pe biblioteca. Chiar deloc. Da intr`un fel ma intreb ce ar fi fost daca nu ca ma cufundam in mirosul acela parfumat al paginilor, pagini ce mi`o fost pretene toti anii de liceu, si schimbam biblioteca pe baruletele unde se duceau colegii cand chiuleau. Poate tineam legatura si acum cu ei. Poate ajungeam sa fiu si io o pitzi, si sa ma duc in mall de dragu de a merge in mall, poate ajungeam si io sa am conversatii de jenu „fata, ai vazut ca tipu ala cu masina aia decapotabila mi`o facut cu ochiu?”, poate ajungeam sa ma duc in club doar de a vedea cine mai vine pe acolo sau sa gasesc o alta bucata de carnat de care ma pot folosi. Poate…poate…

Is curioasa cum ar fi fost daca…

Deh curioasa is de la nastere, da asta nu se pune.

Voi ce fel de viata de liceu ati avut? Din ce bisericuta ati facut parte?

Lasă un răspuns

