Iarna zapada`i mare…

Posted: Decembrie 18, 2009 in de plans, de ras, din afara acvariului, educatie, obiceiuri, traditii

Si ma uit pe geam si vad ca ninge. Si sambata o fo zapada, da a doua zi o ploat asa ca nu se pune. Acuma vad ca e deja un strat mare de zapada pe jos, masinile merg mai incet ca de obicei, lumea o scos pufoaicele de la naftalina, si aerul parca e mai curat. Se simtea mirosul de iarna de cateva saptamani bune, dar numai azi pot spune ca a venit iarna cu adevarat.

Zapada? Cui nu`i place. Oricat de nervosi ar fi soferii, tot le place zapada. Si batraneii, de ce credeti ca ei sunt iarna si mai des pe strazi? Ca le place. Sa mai mentionez copchii, care abia astepta sa vina iarna, sa vina vacanta sa se joace afara in zapada, sa ajunga apoi in casa uzi si cu nasucurile rosii? Eh, o fi n`o fi, dar asa as vrea sa cred: ca tuturor le place zapada.

Cand eram copchii nu stiam cum sa facem sa iesim mai repede afara sa ne jucam, multi nici nu ne trezeam bine ca eram deja afara lustruindu`ne sinele de la saniute. Si stateam pana seara tarziu.

Ador zapada, imi place cum scartaie sub picioare cand pasesc pe ea. Imi place sa ma tavalesc precum un caine in zapada, imi place sa mananc zapada (nu aia galbena! Nu va mai ganditi la prostii!), imi place sa o vad asa de alba si frumoasa. Mereu mi`am inchipuit ca iarna e o femeie cu parul gri si o rochie alba. Griul fiind cerul. Imi place iarna: nu e mort nimic, ganditi`va ca totul s`a oprit in loc ca sa admire dansul fulgilor de nea. Pana si io`mi amintesc cand eram mai mica veneam de la scoala si nu intram in casa, ci mai stateam pe afara si ma asezam pe ghiozdan in micul spatiu verde din fata blocului meu si priveam pur si simplu cum adierea vantului face ca zapada pusa pe bradutii de p`acolo sa sara de pe crengute si sa inceapa sa zburde pe ici si pe colo.

Ferice cei ce stiu sa`si pastreze copchilul din ei si sa se bucure pe deplin de iarna cu toate frumusetile ei.

Si odata cu venirea iernii si caderea fulgilor de nea, pun link catre o trista poveste de iarna care mi`o marcat copilaria.

Fetita cu chibrituri.

Lasă un răspuns

