Mijloacele de transport in comun

Posted: Noiembrie 3, 2009 in de vai s`amar

Desi posed masina, prefer sa las masina la ai mei, ca ei au mai multa nevoie decat am io, si io sa iau mijloacele de transport in comun. Nu ma deranjeaza, nu mor daca merg 2 km in fiecare zi pe jos, ba dimpotriva, sa spun saru`mana ca nu iau masina sau rat`ul in fiecare zi, ca asa mai fac si io miscare. Asta fiind singurul meu exercitiu fizic.Ca in rest stau mai mult de 6 ore pe zi pe scaun, cu ochii intr`un monitor, incercand sa rezolv anumite proiecte/teme la timp.

Si avand in vedere ca iau mai in fiecare zi rat`ul, mereu se intampla sa gasesc cateceva amuzant/penibil/revoltator si cate si mai cate.

Mergeam intr`o zi cu 43`u din tomis 3 pana la piata unirii. In troleu, plin ochi, erau doi: un el si`o ea. Nu am bagat de seama ce vorbeau ca mai aveam si castile in urechi, dar am prins o discutie. Trecand la un moment dat pe langa niste batranei ce faceau coada la standul unde se pun in fiecare seara “adevarul de seara”, don`shoara de langa mine face:

-Ia uite, frate, stau la coada la ziare mocca. De parca ziarele normale nu le ajung. Se mai baga si la astea mocca.

Si uite asa, cum nu stiam ce sa fac: sa dau in cap sau sa`mi blestem zilele ca am totusi un oarecare respect fata de cei cu dizabilitati, fata de cei batrani, fata de cei in suferinta. Oare don`shoara aia nu se gandea cata pensie iau batraneii aia? Cate cheltuieli se fac intr`o luna, sa ia in considerare preturile peitei, ca deh trebuie sa mai si mananci, nu doar sa supravietuiesti, ca sa “sa traiasca bine”. Unde, acum imi amintesc de un afis de langa mucul din Bucuresti, “binele o duce rau in Romania”. Nu spun acuma ca toti batraneii sunt sfinti si pot reprezenta niste modele in viata demne de luat in considerare, dar nu sunt nici de lepadat, ca deh, is ai nostri.

Intr`o dimineata, pe la 7:25, ma pun in statie sa iau 40`u inspre facultate. Si astept si astept, si intr`un final vine, pe la 7:35. Stiind ca fac 10 min pana la facultate cu 40`u si apoi inca 5-10 max pe jos pana la facultate, am zis sa il prind p`asta indiferent ce`o fi. In statie mai erau si alti elevi/studenti, oameni ce se duceau la munca si ceva batranei. Io , din bunatate sau din somnolenta, am lasat sa se urce ceva oameni inaintea mea. Si nu destul ca rat`ul era aproape plin, ceva batranele ma impingeau si strigau fara sa se uite la mine:

-Lasati`ma sa ma urc, domnisoara! Nu vedeti ca nu este loc destul in troleu? Dumnevoastra sunteti tanara si`l puteti lua pe urmatorul.

Am ramas masca si am inlemnit acolo. Si asa am lasat`o sa se urce, si am pierdut 40`u. Pana la urma am facut semn la microbuz si am ajuns numa bine la faculta.

Pe drum chiar ma intrebam: unde s`o fi ducand ea la ora aia asa din dimineata? Ce graba sa aibe ea sa se urce in troleu ala cand o vazut cata lume era pe buna dreptate grabita?

Nu cred ca mai are rost sa spun de batranelele alea ce te roaga cu voce mierloasa sa le cedezi locul in troleu, si apoi sa se puna pe barfit cu o alta cucoana si pe ponegrit ‘tineretul din ziua de azi’ cand ele is alea spoite din cale`afara, vopsite in mov/roz/rosu aprins si imbracte mai nush cum.

O intamplare ce iar m`a lasat masca a fost cand am mers la cumparaturi la ‘car si fur’. Am mers cu o prietena la carsifur sa fac ceva cumparaturi pentru zilele ce urmau. Ne`am suit noi in 43c si ne`am ales un loc p`acolo. Acolo era o batranica, ce la o distanta de carsifur de doo statii, se trezeste sa intrebe care 43 e asta. Evident ca nu era ala care`l vroia ea, si tare`mi mai placea cat de ‘afectata’ se arata.

-Ah, nu e 43 simplu! Vai da cum de m`am putut urca in acesta? Nici nu am vazut ca scria ‘c’!

Cand sa explic si pentru cei ce nu cunosc situatie cu 43 si 43c. Scrisul de 43 e electronic sau cu negru. Scrisul de 43c este intotdeauna cu verde. Nu stiu cum le putea confunda, dar nah…

Am facut noi cumparaturile bine mersi (cate n`o fo si pe acolo, dar rezerv un alt post pentru hypermarketuri) si la intoarcere io am constantat ca nu aveam decat o punga d`aia mare de la carsifur. Nu asta era problema. Toate produsele luate de mine au incaput numa bine in punga. Treaba era ca punga aia era mult prea grea pentru mine. Si ne punem noi sa asteptam 43c, ne aprindem un fum, si nici bine nu terminam noi fumurile ca se vede in departare 43c. Cum am vazut ca se apropie am pus mana pe punga si am luat`o cine stie cum si m`am grabit sa prind un loc. Ca deh, pana la mine era cale lunga, si stiu cat de repede se ocupa locurile in 43c cu oameni ce nici nu au ceva de carat, ca sa nu mai mentionez ca nimeni nu se sinchiseste sa iti cedeze locul daca te vede cu o punga mare si grea in mana.

O tras 43c in statie, si am asteptat sa se goleasca ca sa ma pot urca, dar o baba venita dracu stie de unde din spatele meu, s`o impins in mine si o tipat ca vai de steaua ei:

-Domnisoara, unde va bagati? Nu vedeti ca nu avem loc sa trecem amandoua?

1.Io stateam intr`un loc.

2.Baba s`o bagat cu coatele in toti cei ce coborau, era prea greu sa astepte sa se urce numa bine.

Sa spun mersi ca pretena asta a mea s`o suit si ea printre picatele, ea fiind mai subtire ca mine si fara bagaj, si mi`o ocupat si mie un loc.

 

Nici nu stiu la ce sa ma astept cand ma mai sui intr`un troleu.

Lasă un răspuns

